1/30/2017

BEN SERÇE



Dallardaki kuşkular

Sabah vakti cıvıldar

Ruhum kar sessizliğinde

Açık bir kitap gibi

Hep orada

Kuşlar

Kuşkular

Adım Serçe

Neden bu ismi bana koyduklarını sorduğumda

Açık bir kitap gibi

Okuyana

Serçe'nin anlamı

Rüzgar

Nefesten ilham alan

Uçup gider

Başka bir dala konar

Serçe adını bilir mi?

Açık bir kitap gibi bilir mi?

Kuşkular dallarda gezinir

Rüzgar kanatlarının altında gizli

Tüy kadar hafif dünya

Taşıyabilir mi?

Kuşlar

Kuşkular

Ekmek kırıntılarına doğru kanat çırpan

Açlık ile ürkeklik arasında bağ bileyen

Toprağı dinleyen

Bulutları izleyen

Ateşi yakan

Ben, Serçe

Yüreği bakır kelepçe

Sürükleniyor nehre düşmüş dallar

Rüzgar kırmış onları

Tüm acılar onda toplanmış

Zamanla yok olana kadar

Kuşkular

Zamanla yok olan var mı?

Aslını açık bir kitap gibi bilen var mı?

Günün ilk ışıklarında

Isınan

Karanlıktan doğan

Eriyip gidenler var mı?

Ben, Serçe

Ulu dağların eteklerinde gezinen

Şarkısı göllerin üzerinde süzülen

Yüreği, açık bir kitap gibi olan

Kül rengi kanatları

Ateşi yakan

Rengini çalan ateş

Küllerin hayat bulduğu

Ben Serçe

Acılardan yoksun düşmüş

Yokluktan doğan

Açık bir kitapla

Gözleri merhametle yıkanmış

Bir çırpıda onda olanı görüp kanatlanan

Yakından uzaklaşan

Ben Serçe

Ateşi yakan


(N.Tuncil 29 Ocak 2017, öğlen yazıldı
Şiirin ilk iki satırını rüyamda gördüm, Yabancı da yanımdaydı. Ben eski bir yaşamımda Kızılderili idim, tahmin edin adım neydi?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder